Homelokalne vestiU Beogradu izvedena Bahova “Pasija po Mateju“

U Beogradu izvedena Bahova “Pasija po Mateju“

U Beogradu je u četvrtak 3. marta 2022. u velikoj dvorani Kolarčeve zadužbine izvedena “Pasija po Mateju” Johana Sebastijana Baha

Na koncertu su prisustvovali i Njegova Svetost g. g. Porfirije, Patrijarh Srpski, kao i mons. Stanislav Hočevar, beogradski nadbiskup i metropolit u pratnji sveštenika iz više rimokatoličkih crkava u Beogradu. U pratnji patrijarha bili su i vikarni episkopi g. Sava i g. Jerotej.

Bahovo najveće delo “Pasija po Mateju” izvedeno je i dan ranije, 2. marta, u Novom Sadu, i to po prvi put u Srbiji na istorijskim instrumentima iz doba Baroka koji podrazumevaju barokne violine i viole, oboe d’amore i oboe da kaća, traverzo flaute, orgulje, čembalo i viola da gambu. Solistički vokalni ansambl činili su tenor Rihard Reš (kao Evanđelista), bariton Kristijan Hilc (kao Hristos), te sopran Radoslava Vorgić, mecosopran Ivana Srbljan, tenor Luiđi Kjaramonte i bas-bariton Valteri Torika. Horom “Orfelin” i devojačkim horom Muzičke škole “Isidor Bajić” iz Novog Sada dirigovala je Tamara Adamov Petijević, a pratio ih je barokni orkestar “Nju Triniti Barok” pod umetničkim vođstvom orguljaša Predraga Goste, pojačan učesnicima XVIII Beogradske Barokne Akademije (koja je bila održana od 22. februara). Koncertmajstor orkestra Andrej Kapor i Srđan Stanić na baroknom violončelu i viola da gambi bili su solisti u po dve arije, gde su pokazali virtuozitet i izuzetno poznavanje stila.

Na svom Instagram nalogu Patrijarh Srpski gospodin Porfirije opisao je koncert na sledeći način: “Slušati kako sveti Evanđelist Matej propoveda o stradanjima Hristovim u večerašnjem izvođenju Pasije po Mateju Johana Sebastijana Baha u sali Kolarčeve zadužbine značilo je uzdići se ka samim nebesima i dodirnuti strune nebeskih melodija. Čestitam vrsnim i vrlim muzičarima na izvanrednom duhovnom i kulturnom događaju.”

Bahova “Pasija po Mateju” u Srbiji je izvedena poslednji put pre 30 godina sa horom i orkestrom RTS-a pod dirigentskom upravom Vladimira Kranjčevića, a prethodno uz veliki pauzu pod upravom Mladena Jagušta. Kompleksnost ove kompozicije (zahteva dupli hor i dečiji hor, dupli orkestar i vokalne soliste) veliki je zalogaj i najvećim dirigentima na svetu, što govori o značaju ovog dela. Projekat je bio podržan od fondacije “Novi Sad – Evropska prestonica kulture 2022.”, kao i od Italijanskog instituta za kulturu u Beogradu i Odeljenja za kulturu Mađarske

FOLLOW US ON: